DING DING DING… SERVICE!

Kan du huske dengang, hvor du som ung tjener eller ung receptionist havde din første YES følelse i forbindelse med at du ydede en super service overfor en gæst? Du følte måske så meget stolthed, at du var ved at briste. DU havde gjort en forskel i forhold til, at gæsten fik den bedste oplevelse og derfor gav en god portion drikkepenge, som DU skulle have, fordi DU havde gjort en forskel. Kan du huske det?

Eller den dag, hvor I havde et større selskab, som bare havde spillet og det havde det gjort, fordi I, som TEAM, havde været klar fra start til slut. Kommunikationen mellem kokke og tjenere, havde siddet lige i skabet og der havde endda været plads, tid og overskud til at kaste nogle sjove bemærkninger rundt til hinanden. Alle havde ydet det bedste og den gode kemi med gæsterne, havde ikke været til at tage fejl af.

Er det sådan dine medarbejdere oplever deres hverdag. Nej nej ikke hver dag, men med overskud af denne følelse i hverdagen. En følelse, som kommer så ofte, at de kan huske den i kroppen og derfor søger den hver dag. Og har du så lagt mærke til, hvordan det spejler sig direkte over i gæsterne og den oplevelse de tager med hjem, fra et besøg hos jer? Kan du forestille dig, hvordan de taler sammen om deres oplevelse og hvordan de fortæller om den til deres venner? Bare fordi dine medarbejdere søgte den der følelse af stolthed.

Jeg kan godt huske den følelse. Den sidder i min DNA og jeg kan mærke den i min brysthule.

I 30 år, har jeg arbejdet i forskellige jobs i Servicebranchen og nu samler jeg al min erfaring, for at bidrage til at DU og dine medarbejdere, får et indblik i hvordan jeres gæsters totaloplevelse er.

Jeg kan hjælpe dig med at se jeres butik ude fra. At få en fornemmelse af, hvad jeg, som gæst, oplever hos jer. Du kan betragte mig som en slags overtjener, som kigger forbi og som ikke er smurt ind i hverdagens udfordringer.

Som serviceperson, ved vi godt med vores hjerner, at gæsten ikke må mærke, hvis der er huller i vagtplanen eller hvis man kort før service, har måtte slukke diverse ”brande”. Men vi er alle blot mennesker og vi takler hverdagens udfordringer forskelligt. Somme tider kan det være svært at sætte sig op i fugle perspektivet og pin pointe, hvordan dagens forløb har været for gæsterne.

Det kan jeg hjælpe med, ved at udforme en rapport over min oplevelse i DIN butik. En rapport, som udelukkende er til jeres interne brug.

Hvis du er interesseret i at høre mere eller du har input til noget du har brug for hjælp til, så hold dig endelig ikke tilbage.

Du kan fange mig på TLF: 31 66 56 51 eller på Mail: maibritt@observationerfrakrogen.dk

DING DING DING, så er der drikkepenge!

De bedste hilsner

Mai Britt Krog

Skriv en kommentar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Scroll to Top